Komunikacja, Product Owner, Szkolenia

Niech Cię zauważą!

Dla wielu osób wiosna to czas zmian i porządków… nie tylko w domu ale i w życiu. Jeśli więc myślisz o rozwoju zawodowym, zmianie pracy lub po prostu budowaniu swojego PM’owego wizerunku, to koniecznie zacznij od LinkedIn.

Warto wiedzieć, że w Polsce jest już 500 milionów zarejestrowanych użytkowników LinkedIn. Jeśli wciąż nie posiadasz swojego profilu, to jest przynajmniej 5 podstawowych powodów, dla których powinieneś to zmienić:

  1. pokażesz się światu jako ekspert w swojej branży
  2. każdy rekruter bez problemu Cię tu znajdzie, a uwierz bardzo często właśnie od LinkedIn rozpoczynają się poszukiwania kandydatów do pracy
  3. jest to strefa typowo biznesowa, gdzie możesz budować zawodowe relacje z innymi osobami
  4. znajdziesz tutaj sporo wiedzy z Twojej dziedziny oraz grupy dyskusyjne, na których można np. poprosić o porady w rozwiązaniu konkretnych problemów
  5. będziesz obecny w Internecie nie inwestując zbyt wiele czasu, ani pieniędzy w tworzenie strony internetowej

 

Mam nadzieję, że powyższe argumenty przekonały te osoby, które dotychczas nie były pewne czy jest sens posiadania profesjonalnego profilu na LinkedIn, a te, które go mają zastanowią się czy aby na pewno ich profil sprawia, że są postrzegane jako profesjonalni, eksperci.

Być może teraz myślisz “jasne… łatwo napisać ale dużo trudniej zrobić”. Jednak wystarczy poświęcić 2-3 godziny, żeby mieć profesjonalny profil, do którego będą mieli dostęp headhunterzy. Poniżej krok po kroku napiszę na co musisz zwrócić uwagę żeby pokazać się z jak najlepszej strony

  1. Profesjonalne zdjęcie to podstawa – selfie czy zdjęcia z wakacji są niedopuszczalne. Pamięta o tym, żeby pokazać się w taki sposób, żeby każdy od pierwszego spojrzenia zauważył, że jesteś odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku. Pamiętaj także o zdjęciu w tle! Może to być grafika podkreślająca Twoje doświadczenie zawodowe, biznesowe motto lub abstrakcyjny obraz.
  2. Nagłówek – to miejsce, gdzie w kilku słowach musisz podać najważniejsze informacje o sobie. Właśnie tymi słowami musisz zatrzymać osoby odwiedzające Twój profil i przekonać je, że jesteś interesujący. Wpiszesz w nim słowa kluczowe np. branżę, w której się specjalizujesz, zajmowane stanowisko lub najważniejsze umiejętności, które posiadasz np. to w jakich metodykach pracujesz.
  3. Spersonalizowany link – na końcu linku prowadzącego do twojego profilu koniecznie ustaw Twoje imię i nazwisko.
  4. Opis – masz 2000 znaków, żeby pokazać się z jak najlepszej strony i opowiedzieć o tym w czym się specjalizujesz. Pamiętaj, żeby nie opowiadać bajek tylko pisać o konkretach.
  5. Doświadczenie – chodzi oczywiście o Twoje doświadczenie zawodowe. Wypisz firmy, w których pracowałeś/pracowałaś oraz zajmowane przez Ciebie stanowiska. W kilku słowach możesz też napisać co dokładnie należało do Twoich obowiązków służbowych. Warto pamiętać, że w tym miejscu można także dodawać linki, zdjęcia, prezentacje, a nawet materiały video.
  6. Edukacja – wypisz nie tylko uczelnie czy szkoły, które skończyłeś ale także warsztaty, szkolenia czy kursy.
  7. Języki – pochwal się jakie języki znasz i na jakim jesteś poziomie.
  8. Ustawienia prywatności – to właśnie tutaj możesz zarządzać najważniejszymi ustawieniami swojego profilu. Ustaw więc profil widoczny dla wszystkich (żeby widzieli go także rekruterzy). Jeśli chcesz to możesz zablokować jakieś konkretne osoby, żeby nie miały dostępu do informacji na Twój temat. Tutaj możesz także ustawić 2- etapową weryfikację logowania do profilu.
  9. Umiejętności – dodaj swoje najważniejsze umiejętności i poproś współpracowników o potwierdzenie Twoich umiejętności i sam odwdzięcz się im tym samym.
  10. Rekomendacje – zrób jak wyżej. To właśnie dzięki potwierdzonym umiejętnościom i rekomendacjom najbardziej budujesz wizerunek eksperta.
  11. Jeśli chcesz to możesz także dodać informacje o certyfikatach, które posiadasz, projektach w których brałeś/aś udział, otrzymanych nagrodach a nawet patentach. Jeśli natomiast dopiero zaczynasz karierę i nie masz doświadczenia zawodowego to możesz zwrócić na siebie uwagę uzupełniając dział Organizacji, które LinkedIn rozumie jako odbyte wolontariaty.  

 

Pamiętaj, że LinkedIn to Twoja wizytówka i wirtualne CV. Najważniejsze jest podkreślenie kluczowych kompetencji i zawodowych osiągnięć oraz systematyczne aktualizowanie profilu. Kreuj swój profil z myślą o tym co możesz zaoferować nowemu pracodawcy, pracownikowi, klientowi czy partnerowi biznesowemu.

 

  1. Jeśli nie wiesz jak coś zrobić lub masz jakieś konkretne pytania o budowanie swojego wizerunku to śmiało do nas napisz. W miarę możliwości chętnie pomożemy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *