Agile, Planowanie, Product Owner, Recenzje

Jak opracować skuteczną strategię dla swojego produktu?

Dzisiaj chciałabym z wami podzielić się opinią o książce: Zarządzanie produktem dla bystrzaków.  To jedna z propozycji serii W prostocie tkwi siła, uważam, że słusznie została wybrana jako propozycja do tej właśnie serii. To typowy podręcznik, który w prostych słowach uczy od a do z zarządzania produktem. Dzięki temu, że znajdziemy w nim zarówno propozycje dla nowych Product Ownerów, jak i zaawansowane metody, analizy doświadczony Product Owner również powinien ją mieć w swojej biblioteczce. Co więcej, ja jako Project Manager z przyjemnością przeczytałam książkę, chcą zrozumieć Product Ownerów i odpowiedzieć sobie na wiele pytań, które pojawiają się podczas codziennej współpracy z Product Ownerami. 

Warto podkreślić, że autorzy nie są teoretykami. Brian Lawley jest prezesem i założycielem 280 Group, firmy konsultingowej i szkoleniowej specjalizującej się w zarządzaniu produktem, znanej na całym świecie. Pamela Schure jest dyrektorem ds. produktów i usług w 280 Group. Pracowała jako Product Owner, Manager marketingu produktu oraz w dziale marketingu między innymi w firmach Apple i Adaptec. Niestety nie podają w książce konkretnych przykładów ze swojej pracy oraz codziennego życia. Tego bardzo brakuje mi w tej pozycji. Myślę, że byłoby to dobre uzupełnienie i ta część spotkałaby się z uznaniem czytelników. 

Osobiście zwróciłam uwagę w szczególności na dwie części, część IV oraz V.  Część IV – Jak stać się fenomenalnym menadżerem produktu, to część poświęcona rozwojowi, ścieżce kariery oraz doskonaleniu umiejętności, które dla Product Ownera są bardzo ważne (techniki perswazji, aktywnego słuchania, budowania wiarygodności czy dobrych relacji z zespołem). Natomiast część V poświęcona jest Dekalogom. Myślę, że ta część powinna być obowiązkową lekturą zarówno dla nowych jak i doświadczonych Product Ownerów. Nowi, po przeczytaniu tej części nie wyważaliby otwartych drzwi, planowaliby i informowaliby w odpowiednim czasie, jednocześnie dbając o fundusze i skupiając swoją uwagę na odpowiedniej kampanii wizerunkowej produktu. Doświadczeni Product Ownerzy przypomnieliby sobie proste zasady, które zapomina się w trakcie pracy, a przedstawione mapy drogowe byłyby świetnymi wskazówkami w dalszym rozwoju kariery. 

W USA Product Owner jest uznawany za czwartą najważniejszą osobę w firmie. W Polsce rola Produt Ownera rośnie i coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie jej do firmy. Jeśli ty planujesz objąć takie stanowisko lub chcesz rozwijać swoją karierę, ta książka zapewni solidne podstawy, czyli koncepcje, narzędzia i praktyki, których potrzebujesz, by rozwijać swoją karierę i produkt. Nie zawahaj się ją przeczytać, pomimo, że jej wielkość może cię odstraszyć, naprawdę warto poświęcić kilka wieczorów na lekturę. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *